Навчальні дисципіни, що викладаються кафедрою філософії ЗНТУ
Стислий опис мети, знань та навичок, які дає дисципліна. Кількість годин / кредитів ЄКТС; види робіт; розподіл оцінки у межах дисципліни. Хто викладає дану дисципліну.
«Соціальна відповідальність»
Метою дисципліни є формування у студентів фундаментальних знань теорії та практики соціальної відповідальності і відповідних професійних компетенцій.
Завдання дисципліни: вивчення теоретичних положень та організаційно-практичних аспектів формування й розвитку соціальної відповідальності як сучасного суспільного феномену зі взаємодії держави, бізнесу, суспільства і людини задля сталого розвитку суспільства; вивчення дисципліни передбачає ознайомлення студентів-магістрів із основними теоріями й розмаїттям проблем сучасних світової економіки і бізнесу в аспекті їх відповідальності перед людиною та суспільством.
У результаті вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність» студент повинен отримати:
загальні компетентності:
здатність діяти соціально відповідально та свідомо; здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; здатність до пошуку та аналізу інформації із різних джерел; вміння виявляти, ставити й вирішувати проблеми та приймати обгрунтовані рішення; здатність до адаптації та дії у новій ситуації; цінування й повага різноманітності і полікультурності та здатність працювати у міжнародному контексті;
фахові компетентності:
-
здатність сучасного соціально-економічного способу мислення при осмисленні соціально-економічних реалій новітнього світу та пріоритетів їх розвитку;
-
здатність оцінювання ефективності та здійснення моніторингу соціальної відповідальності бізнесу;
-
здатність відстежувати та генерувати нові економічні, соціальні й екологічні ідеї.
Очікувані програмні результати навчання.
Результати навчання дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: У результаті вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність» студент повинен:
знати:
-
основний зміст усіх розділів навчальної програми; оволодіти сучасним соціально-економічним способом мислення щодо осмислення сучасних світу та людини; мати базові уявлення про основи сучасного соціально знання, що сприятиме розвитку загальної культури й соціалізації особистості; розуміти причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та життєдіяльності людини у ньому;
-
концептуальні основи розвитку соціальної відповідальності; сутність, види, категорії, еволюцію, концепції, моделі та рівні соціальної відповідальності;
-
нормативно-правові засади розвитку соціальної відповідальності;
-
моделі корпоративної соціальної відповідальності і становлення різних типів корпоративної культури;
-
критерії, показники та методику оцінювання соціальної відповідальності;
-
особливості вияву соціальної відповідальності бізнесу в українських реаліях;
-
сутність соціальних інвестицій як форми вияву корпоративної відповідальності роботодавців;
-
сутність, складові та пріоритети розвитку соціально відповідальної політики управління персоналом;
-
екологічні аспекти соціальної відповідальності та їх нормативно-правове регулювання;
-
сутність, структуру, вимоги та особливості міжнародних стандартів соціальної звітності;
вміти:
-
формувати механізм управління корпоративною соціальною відповідальністю;
-
збирати й оцінювати інформацію з корпоративної соціальної відповідальності для прийняття рішень і формування пропозицій до програм розвитку організації;
-
ідентифікувати, аналізувати і ранжувати очікування зацікавлених сторін організації з позицій концепції корпоративної соціальної відповідальності;
-
формувати ефективну взаємодію роботодавців з персоналом на засадах соціальної відповідальності;
-
формувати відносини підприємства із зовнішніми організаціями на засадах корпоративної соціальної відповідальності;
-
визначати напрями активізації індивідуальної та колективної екологічної відповідальності;
-
посилювати соціальну відповідальність суб’єктів суспільного розвитку через соціальне партнерство;
-
здійснювати моніторинг корпоративної соціальної відповідальності;
-
оцінювати ефективність корпоративної соціальної відповідальності;
-
аналізувати соціальну звітність організації і готувати необхідну інформацію для її формування;
-
узагальнювати матеріали аналізу для формування пропозицій щодо удосконалення програм корпоративної соціальної відповідальності;
-
розвивати корпоративну соціальну відповідальність як чинник підвищення конкурентоспроможності;
-
застосовувати основні принципи прийняття етичних управлінських рішень;
-
розробляти етичні кодекси організацій, фахівців різних професій;
-
застосовувати набуті знання з проблематики соціальної відповідальності при аналізі наявного стану соціально-економічних реалій сучасного світу й перспектив його розвитку, при аналізі нагальних проблем сьогодення; будувати універсальну макромодель соціальної дійсності навколо людини, що є суб’єктом сучасних суспільної діяльності та особистого життя;
-
досліджувати соціальні явища, використовувати теорію та практику соціальної відповідальності, аналізувати основні процеси та явища зовнішнього та внутрішнього світу людини; опрацьовувати різноманітні джерела інформації, формувати власну точку зору, робити висновки, приймати рішення;
-
творчо використовувати знання з проблематики соціальної відповідальності у своїй матеріально-практичній та духовній життєдіяльності, грамотно формувати та формулювати власну думку з будь-яких світоглядних питань, впевнено й аргументовано захищати власну позицію.
розуміти:
-
місце соціальної відповідальності в управлінні сучасною організацією та мати базові уявлення про нормативні засади регулювання соціальної відповідальності на міжнародному та вітчизняному рівнях, а також про сутність та вимоги міжнародних стандартів соціальної (економічної / соціальної / екологічної) звітності;
-
особливості соціальної відповідальності різних суб’єктів соціального розвитку;
-
специфіку розвитку сучасного світу та розгортання новітніх соціально-економічних процесів, в яких фахівець має виходити із принципу «мислити глобально, діяти локально». .
90 год. (3,0 кредити ЄКТС) / екзамен / лекція, семінарські заняття; самостійна робота студента;
є дисципліною циклу загальної підготовки у навчальному плані спеціальності (кваліфікаційний рівень магістр); є нормативною дисципліною спеціальностей ФЕУ.
Проф. Бондаренко О.В., доц. Ємельяненко Є.О.